Dzień 1 - RECYKLING
Nauka segregacji śmieci; drugie życie plastikowej butelki, czyli wykorzystanie surowców wtórnych; Praca plastyczna - doniczka wykonana z pojemnika/butelki. O psach ich właścicielach - posprzątaj po swoim psie; Gry językowe zawierające słownictwo związane z tematem recyklingu.
Dzień 2 - WODA
Słownictwo i gry językowe zawierające związane z tematem wody i ochrony środowiska. Woda, jako źródło życia; obieg wody w naturze - porządkowanie elementów. Jak oszczędzać wodę? (mind map); ścieki - droga, którą pokonuje woda. Praca plastyczna - tworzenie modelu/ plakatu.
Dzień 3 - POWIETRZE
Słownictwo i gry językowe zawierające związane z tematem powietrza i ochrony środowiska. Zanieczyszczenia powietrza - co je powoduje, jak ich unikać. Rośliny oczyszczające powietrze - znaczenie lasów. Jak sprawdzić jakość powietrza? Co żyje w powietrzu? - ptaki i owady wokół nas (słówka).
Praca "plastyczna” - wysiewanie roślin miododajnych we wcześniej przygotowanych doniczkach.
Dzień 4 - ZIELONA KUCHNIA
Słownictwo i gry językowe zawierające związane z tematem zdrowego jedzenia. Ilość cukru i soli w produktach spożywczych. Zdrowa dieta = dobre samopoczucie.
Wspólne przygotowanie zdrowej przekąski:
- warzywne wrapy. (sałata, warzywa + sos jogurtowy z ziołami)
- sałatka owocowa
DODATKOWO:
Rebusy, zagadki, układanki, zabawy z piłką (np. hot potato)
Terminy: 27.06 - 30.07 i 4.07-7.07 oraz 15.08-18.07 i 22.08-25.08*
Godzina: 17.15-19.15**
Cena/tydzień: 440 zł.
Grupy: 3 - 5 os.
* Jeśli interesuje Cię inny termin, skontaktuj się z nami.
** Harmonogram może zostać zmodyfikowany zgodnie z potrzebami uczniów.
Jesteś zainteresowany? Kliknij TUTAJ aby się zapisać!
Dzień 1 - WHICH SIDE ARE YOU ON?
Wykonanie plakatu, podzielonego na dwie części. Zadaniem dzieciaków będzie narysowanie/namalowanie/wyklejenie na jednej stronie wizji rzeczywistości, w której ludzie nie dbają o przyrodę, po drugiej stronie wizja świata “ekologicznego”, gdzie ludzie dbają o swoje otoczenie. Wyrażanie emocji, opinii, wprowadzenie słownictwa związanego z ekologią oraz “wyćwiczenie” reakcji na poszczególne sytuacje. Gry i zabawy ruchowe.
Dzień 2 i 3 - WODA i POWIETRZE
Słownictwo i gry językowe zawierające związane z tematem wody, powietrza i zanieczyszczeń i ochrony środowiska. Woda, jako źródło życia; obieg wody w naturze - porządkowanie elementów. Jak oszczędzać wodę? (mind map); ścieki - droga, którą pokonuje woda.
Zanieczyszczenia powietrza - co je powoduje, jak ich unikać. Rośliny oczyszczające powietrze - znaczenie lasów. Jak sprawdzić jakość powietrza?
Sposoby na ekologiczne życie - odnawialne źródła energii, transport publiczny, itp.
"Domowe" eksperymenty chemiczne + oczyszczanie wody.
Funkcje językowe: wyrażanie swojego zdania, dawanie rad (might, should), zadawanie pytań i odpowiadanie na nie, elementy trybu przypuszczającego.
Dzień 4 - MIASTO ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU + ZIELONA KUCHNIA
Wykonanie projektu - makiety "miasta zrównoważonego rozwoju".
Powtórka słownictwa i wyrażeń wdrożonych w czasie warsztatów.
Na koniec: słownictwo związane z tematem zdrowego jedzenia. Zdrowa dieta = dobre samopoczucie.
Wspólne przygotowanie zdrowej przekąski:
- warzywne wrapy. (sałata, warzywa + sos jogurtowy z ziołami)
- sałatka owocowa
Terminy: 27.06 - 30.07 i 4.07-7.07 oraz 15.08-18.07 i 22.08-25.08*
Godzina: 12.00-15.30**
Cena/tydzień (14h): 630 zł
Grupy: 3 - 5 os.
* Jeśli interesuje Cię inny termin, skontaktuj się z nami.
** Harmonogram może zostać zmodyfikowany zgodnie z potrzebami uczniów.
Jesteś zainteresowany? Kliknij TUTAJ aby się zapisać!
Dzień 1 - WHICH SIDE ARE YOU ON?
Dyskusja o ochronie środowiska, wdrożenie słownictwa związanego z tematem. Wykonanie plakatu, podzielonego na dwie części. Zadaniem dzieciaków będzie narysowanie/namalowanie/wyklejenie na jednej stronie wizji rzeczywistości, w której ludzie nie dbają o przyrodę, po drugiej stronie wizja świata “ekologicznego”, gdzie ludzie dbają o swoje otoczenie.
Wyrażanie emocji, opinii, wprowadzenie słownictwa związanego z ekologią oraz “wyćwiczenie” reakcji na poszczególne sytuacje.
Dzień 2 i 3 - OCHRONA ŚRODOWISKA DZIŚ I JUTRO
Słownictwo i gry językowe zawierające związane z tematem wody, powietrza oraz zanieczyszczeń i ochrony środowiska.
Przyszłość kształtuje się dziś - woda, jako źródło życia; odnawialne źródła energii, sposoby na ekologiczne życie, koncepcja “sharing economy” czyli ekonomii dzielenia się, “higiena” użycia social media i nowych technologii - pozytywy i negatywne skutki rewolucji informatycznej, konsekwencje zmian klimatu.
Tworzenie map myśli - mój pomysł na lepszą przyszłość.
"Domowe" eksperymenty chemiczne + oczyszczanie wody.
Funkcje językowe: wyrażanie swojego zdania, dawanie rad (might, should), zadawanie pytań i odpowiadanie na nie, tryb przypuszczający, mowa zależna.
Dzień 4 - MIASTO ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU + ZIELONA KUCHNIA
Wykonanie projektu - makiety “miasta zrównoważonego rozwoju”
Omówienie pozytywnych aspektów pracy zespołowej. Powtórka słownictwa i wyrażeń wdrożonych w czasie warsztatów.
Na koniec: słownictwo związane z tematem zdrowego jedzenia. Zdrowa dieta = dobre samopoczucie.
Wspólne przygotowanie zdrowej przekąski:
- warzywne wrapy (sałata, warzywa + sos jogurtowy z ziołami)
- sałatka owocowa
Terminy: 4.07-7.07 i 11.07-14.07 oraz 15.08-18.07 i 22.08-25.08*
Godzina: 12.30-15.00**
Cena/tydzień: 500 zł
Grupy: 3-5 os.
* Jeśli interesuje Cię inny termin, skontaktuj się z nami.
** Harmonogram może zostać zmodyfikowany zgodnie z potrzebami uczniów.
Jesteś zainteresowany? Kliknij TUTAJ aby się zapisać!